Donnerstag, 5. Januar 2012

Sandaftryksplader

Ideen til denne aktivitet fik jeg af en de bøger jeg lånte på biblioteket.

Det er faktisk meget nemt at komme i gang. Man har brug for normal gips, en eller flere skoæsker og sand.

Her har jeg fyldt sand i to skoæsker og gjort den glat.
Sanden skal være lidt fugtig, således at man senere hen kan tegne og lave aftryk i den.
 Her kan i så se mine sandtegninger. Man kan bruge forskellige genstande til at tegne. F.eks. en ske, fyrfadslys, knive, blyanter osv.


Her er jeg så allerede fuld i action med gipsen ;-)
Det er vigtigt at man blander nok gips til sine skoæsker.
 Så er gipsen kommet i æskerne og kan står til tørre et stykke tid. I midten står der endnu et andet værk, som i kan finde billeder om i et andet post.



Så er tiden kommet til at tage gipspladerne ud af skoæsken. Som i kan se på undersiden er der endnu meget sand til overs og det skal man så lige børste væk.




 Så er gipspladerne gjort rene og er klar til at få noget maling på :-)


Èt voila - så er pladerne farvet med akrylfarve. Mulighederne med denne aktivitet er kun begrænset af fantasien og måske pengepungen, alt efter hvad og hvor meget man vil købe af ting og sager.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen