Donnerstag, 5. Januar 2012

Gipsskulptur

Mit sidste værk blev en gipsskulptur. Jeg brugte resten af den købte gips, blandede den med vand og hældte det i en kande. Kanden blev inden det smurt ind med vaseline, for at gipsen bagefter bedre kan komme ud igen. Det var alligevel lidt svært at få den ud ;-)

Efter at gipsen var tør stod den på vores køkkenbord, hvor jeg så gik i gang med at bearbejde det med mit værktøj. Man kan sådan set selv om, hvad for noget værktøj man bruger. Jeg har simpelthen taget et ordentligt kniv og med det gik jeg igang med at skære i gipsklumpen :-)

Men se selv på mine billeder.


 Her er jeg allerede nået langt med at bearbejde gipsklumpen. Jeg besluttede mig spontant til et abstrakt hovede :-)
















 Og her er så det færdige kunstværk. Mulighederne med at bearbejde gips på denne måde er mangefoldigt og kun begrænset af fantasien ;-)



Jeg tror, at man kan bruge hovedet enten som askebæger eller til at putte andre ting i, som f.eks. en kuglepen. Men det kan da sagtens også bare være dekoration ;-)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen